lørdag 11. februar 2012


Lamper !!!!

Det er nok av jungler å gå seg vill i der ute i den store "interiørverden" ... lampejungelen er bare èn av de ... men til gjengjeld er den da en av de mer festlige å vandre rundt i :)
Tommelfingerregelen er den samme her som med alt annet: følg magefølelsen... 
Ikke gi deg før du finner nettopp DEN lampa som gir deg et skikkelig sug i magen, og som du nesten får en følelse av å ikke kan leve uten.
Under teksten finner du noen forslag..og hvem vet, kanskje en av disse faller i smak hos nettopp deg :)




Lekker gulvlampe, Zenta, fra Herstal

Her er en tøff bordlampe fra Louis Poulsen. Dansk design, av Poul Henningsen.

Her er en råtøff taklampe, "Diablo",  fra Belid, bildet er hentet fra Design Belysning, en av Norges største leverandører av belysning og tilbehør på nett. Fantastisk mange flotte lamper her! 


Mer flott dansk design, her er en serie, Fun Pearl,  fra Verner Panton. Disse kan blant annet kjøpes hos  Christiania Belysning's nettbutikk: Lyspunkter.no

Dette er Budgie - og denne får plass i vårt kjøkken. Den er kjøpt hos Christiania Belysning.


Her er baderomsbelysningen vår. Kelby, fra Herstal. Denne kommer på badet i 1 etg. 


Her er samme type lampe, i sort - mulig denne finner veien til badet i 2 etg :) 


Og så "blåser jeg litt i" at Halvor Bakke sier lysekroner ikke er så pop lenger.. Jeg har kjøpt denne knalltøffe sorte lysekrona for å ha over spisestua! Fra Lampehuset.


Plafond fra Christiania Belysning - denne blir nok å finne på flere rom i huset. Enkel design, lett å kombinere.


Her er juvelen.. rosinen i pølsa osv..  Denne er bare noe av det kuleste jeg har sett!!!  
Dessverre var også prisen noe av det kuleste jeg har sett..så denne må nok vente en god stund før den kommer i hus..men den MÅÅÅ bare vises frem. 
Denne er også hentet fra Louis Poulsen - designet av Poul Henningsen og har fått navnet: Kongle. 
Fåes blant annet hos Christiania Belysning.



2 kommentarer:

  1. Hei monica,lampejungelen har jeg vandret i lenge nå. Har ennå ikke funnet alle lampene til gangen vår og har bestemt meg til å vente til jeg finner de rette. En lampe må være et blikkfang i rommet syns nå jeg. Likte veldig godt skjell lampene da he he og budgie lampa. Klem fra Therese

    SvarSlett
  2. Hei Therese :) Nei, det er ikke så lett å finne de rette lampene, så det er lurt å vente til magefølelsen begynner å "hyle" :)) Du har jo allerede den flotte skjell-lampa, du kan fint bruke samme stil i gangen din også, det gir en fin helhet :) Klem fra meg :)

    SvarSlett