fredag 3. februar 2012

Here goes nothing...
Da har damen bestemt seg for å prøve seg som blogger ... Litt skummelt må jeg innrømme.
Spørsmålene var mange og svarene få når jeg skulle forsøke å opprette denne bloggen..hva skal til for å bli sett der ute i den store blogg-jungelen? Hvordan skal bloggen se ut? Hva skal den hete? osv...
Mitt utgangspunkt for bloggen er først og fremst å ha et sted hvor jeg kan samle noen tanker, bilder og ideer om alt jeg bryr hodet mitt med. Min hverdag dreier seg om hus, hjem, katter og trening, så får vi se om det er noen der ute som ønsker å dele dette med meg etterhvert.

Samboeren min og jeg holder på å bygge hus, og med det følger uendelige timer med planlegging og man raser gjennom tusenvis av nettsider for å samle inspirasjon og tips til hus og hjem. Problemet etterhvert blir å holde oversikt over alt man har fanget opp, og hva er vel bedre da enn å samle alt på en og samme nettside?

Navnvalget var også en liten nøtt..men siden jeg er så opptatt av husbygging for tiden var det naturlig å ha noe som gjenspeilet dette, og for å ha noe som føltes personlig for meg ble jeg  fanget av nostalgien og valgte et kallenavn faren min brukte på meg når jeg var mindre..og voila:  Villa MockaLiv :)

Jeg håper jeg klarer å fange interessen til dere der ute og at dette kan bli et koselig forum hvor man kan samle  inspirasjon og ideer rundt hjem og interiør, og kanskje få med seg et lite visdomsord på veien.


Ord for dagen:   Grip dagene ~ Grip mulighetene ~ De er der for deg 

2 kommentarer:

  1. Hei Tante Monica! :)
    Kult at du har startet med blogging da!!!
    Jeg har lagt meg til som følger og gleder meg til å følge deg!!!! :) Spennende!!!
    Jeg kan anbefale deg en annen blogg jeg følger , Tomines hjem, som også har beg å selge lekre møbler!!! Bør sees!! Er ik sikker på hvilken stil du skal ha i huset ditt menn hun har et kjøkken alla ditt.....
    Ønsker deg lykke til, Monica :) <3

    Klem, Tante Marianne ;)

    SvarSlett
  2. Hei Tante Marianne :)
    Velkommen hit :) Sååå koselig at du har lyst til å følge denne bloggen:) Jeg må innrømme jeg tråkker en sti jeg hverken har kart eller kompass til her.. men pytt: noen ganger må man bare ta en sjanse og se om man har noe å komme med i denne bloggeverden :)
    Takk for tips om Tomines hjem - for en flott blogg, og så mange lekre bilder .. jeg kommer til å følge med på den :) Jeg likte stilen hennes kjempegodt :)
    Håper jeg klarer å holde på interessen din videre til å følge meg :)
    Klem fra Tante Monica :))

    SvarSlett